22 Juli

Nu var det längesen jag skrev nåt här. Det har varit mycket med jobb hela våren. 

Jag har jobbat på ett dagis bredvid där jag bor. 
Jag trivdes så himla bra med personal och alla goa barn. 
Det blev sorgligt att tjänsten tog slut.
Och att återgå till a-kassa är ju inte lika lönsamt men tur att man har den. 
Jag var på en intervjuv på ett jobb inom hemtjänst i Norrviken
Och ju mer jag funderar på det så är det en konstig arbetsplats.
Jag ringde dem i onsdags och fick komma dit på i intervjuv samma dag.
Jag berättade lite om mig själv och vi kom överens om det skulle passa mig att jobba kväll. 
Det var lugnare arbetstempo och jag skulle få 146 kr i timmen. 
Arbetstiden var mellan 16.15-23.00.
Det lät ju bra tyckte jag till hon berättade att schemat var på 2 veckor och man var ledig 1 kväll på dessa veckor. 
Men oj så kan jag inte jobba, oj jag ska göra om det säger hon.
Sen berättade hon att dem inte hade kollektivavtal.
Då började jag där fundera vad är detta.
Men men vi bestämde att jag skulle börja på måndag kl 16.00 och gå dubbelt.
Och jag klargjorde att jag ville vara ledig fram till dess.
Kl 9 får jag sms från en kompis som jobbar där. 
Vi måste träffas och prata du ska jobba dag för mig nästa vecka. 
Men skrev att jag ska jobba kväll berättade jag. 
Efter nån timma ringer chefen och säger att i morgon ska du vara här kl 7.
För du ska gå dubbelt för att kunna jobba dag nästa vecka. 
Jag blev alldeles paff fick inte fram nått ord alls.
Undrade vad är det vi kom överens om då var tog det vägen.
Och ingen fråga om jag kan tänka mig och byta.
Jag sov inget kom väl i nån chock över allt.
Så jag sa att jag var sjuk och inte kunde komma.
Det svar jag fick var att det var ju tråkigt för mig.
Men hoppas du är frisk på måndag eller om du kanske ska komma i morgon. 
Å nej du jag ska vara hemma sa jag då.
Alltså var är det för arbetsplats jag har aldrig varit med om nåt sånt förut
Nu tänker jag inte gå och jobba där ska säga det på måndag. 
Nu ska jag leta efter en serös arbetsplats.
Nu fick jag besök av Patrik 
Ha de

Kommentera här: