Tankar

Hej dagbok nu måste jag skriva lite igen.
Jag har varit hemma hela veckan pga astman/allergi som kom tillbaka.
Orsaken är bl a att den kommer när man utsetts för stress.
Och nu har stressen varit hög både hemma och på jobbet. 
På jobbet har det blivit ett kaos med personal som inte orkar mer.
Fäldrarna kommer nu skriva brev till kommunen om situationen där. 
Och det känns skönt att dem ser vad som pågår..
Privat har det också varit mycket stress med flytt och allt kring det.
Vi har äntligen hittat en lägenhet som vi skrivit kontrakt på. 
Men det har varit många turer med det eftersom jag har betalningsanmärkning.
Så nu måste vi betala 22400 lika med 2 depositioner för att få nyckeln. 
Plus att det ska betalas hyra på 11400 på det.
Det känns så där måste jag erkänna. 
Nu gäller det och sälja allt jag kan för att få in pengar. 
Även fått sålt minnen från barndomen det var svårt. 
Det kommer inte va mycket kvar när allt är borta. 
Känns jobbigt när man är känslomänniska och saknar föräldrarna varje dag. 
Sen är det mycket ångest över djuren om hundarna klarar lägenhet.
Vad ska jag göra med katterna som man har haft i 17 år så är det inte lätt och bara stänga av och skicka iväg dem.
Jag har känslor i min kropp och bråttas med. 
Men måste ju göra det som blir bäst för flytten såklart men jobbigt jobbigt. 
Vi kommer om allt går bra att få flytta in saker efter den 15 maj. 
Så blir det inte så stressigt och behöva ta allt samtidigt. 
I helgen ska jag försöka bli av med däcken till gamla bilen och trädgårdsgrejerna. 
Nu behöver jag ju inte klippa och trimma mer gräs. 
Idag ska sätta mig ner och försöka släppa saker jag inte kan påvärka. 
Har även börjat packa och kastat många många saker. 
Nu ska jag bara spara det viktigaste. 
Den dan jag inte finns mer har barnen inte mycket och rensa. 
I längden äter det ju upp en inifrån och det får inte hända. 
Nu är det dax och gå ut i busvädret med hundarna. 
 

Kommentera här: